Nie każdy może sobie pozwolić na urządzenie pomieszczenia przeznaczonego wyłącznie do pracy. Często spotyka się domy i mieszkania z wygospodarowanym miejscem na komputer, a czasami na domowe biuro zostaje przeznaczone poddasze domu. Niestety, nierzadko zdarza się tak, że aranżacja tej przestrzeni następuje bardzo szybko, raczej bez wcześniejszego pomysłu, przez co gabinet nie spełnia zasad funkcjonalności pomieszczenia tego typu.
Poddasze z racji tego, że nie dociera do niego codzienny zgiełk domu, jest idealnym miejscem na zaciszny gabinet. Jeśli mamy tam do dyspozycji co najmniej 10 mkw, to taka powierzchnia w zupełności wystarczy, by swobodnie rozstawić tam meble biurowe. To z kolei będzie sprzyjać efektywnej i wydajnej pracy.
Najważniejszym aspektem branym pod uwagę w kwestii miejsca do pracy jest oświetlenie pomieszczenia. Wnętrze musi być dobrze oświetlone. Najlepiej, jeśli do miejsca pracy dociera naturalne światło słoneczne, ponieważ działa ono ożywczo i pobudza do myślenia. Nie powinno jednak być zbyt intensywne, dlatego warto zaopatrzyć się w rolety lub żaluzje w oknach. Pamiętajmy przy tym, że światło padające z dwóch stron będzie bardziej równomierne, przez co pozwoli uniknąć męczących kontrastów. Jeśli mamy możliwość, uzupełnijmy okno w ścianie szczytowej oknami dachowymi lub zwiększmy ich ilość.
Kolejną ważną kwestią jest ustawienie biurka. Meble pracownicze także należy ustawiać tak, by padające cienie nie tworzyły za dużego kontrastu na powierzchni biurka. Monitor komputera powinien stać bokiem do światła, a lampka na blacie z lewej strony dla osób praworęcznych, z prawej dla leworęcznych.
Leave a Reply